Het is nu ma jan 23, 2017 8:56 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Fokverbod?
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2016 8:15 am 

grizzy schreef:
Ik zie niet in wat er leuk is aan een kattenshow met tegen de 1000 katten, ik zou mijn diertjes deze stress nooit aan doen sorry dat ik het zeg maar ik meen het wel.

De katten die meegenomen worden zijn over het algemeen heel geschikt voor een show, de meesten zijn gewoon heel relaxed in hun eigen kooien en in de armen van de baasjes. Katten die gestressed zijn worden over het algemeen niet meer meegenomen een volgende keer.

Dus dat het voor jouw katten waarschijnlijk niet geschikt is, betekend niet dat het voor de 1000 katten die daar naar show komen zielig is.

Mijn katten liggen ook gewoon te chillen of genieten van het aaien en de aandacht.
Belangrijk is ook altijd een goede kooi aankleding en mandjes waar ze hun eigen 'zone' in hebben. Sommige mensen hebben zo weinig aankleding op de kooien dat de katten zich niet veilig voelen. Maar met een mooi topdek/gordijntjes die net even de hoek ook omgaan en zo een 'veilig' plekje maken. Mandjes waar ze in kunnen duiken/liggen, dan zijn de katjes wel happy hoor.

kijk maar hoe 'gestressed' Chase hier was (not) <ssmile>
https://www.facebook.com/Cyliyana/photo ... =3&theater

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2016 8:18 am 

avietar schreef:
Ik heb nooit geweten van katerstaarten! Jakkes. Onze ex-kater was vroeg gecastreerd (maand of 6) dus heb daar nooit wat van meegekregen.
Bedankt voor de verdere uitleg! :)

Ik ben inmiddels lid geworden van een Blauwe Rus groep, dat ras vind ik al lange tijd interessant, al weet ik niet of het echt goed bij me past. Maar daar kom ik snel genoeg achter.

Hoe drukbezocht zijn kattenshows eigenlijk? Wat zijn de grootste kattenshows in Nederland, en waar en wanneer worden die gehouden? Hoeveel exposanten vind je daar?

Blauwe Rus vind ik ook een prachtig ras :)

Ik ga alleen naar de FIFE shows, de komende shows zitten onder andere in Zoetermeer (21&22 januari) en in Boxtel in februari. Die van Zoetermeer is heel erg druk als het weer net zoals vorig jaar wordt.
Qua kattenaantal valt het daar mee, maar vooral veel bezoekers. Bij een normale show qua formaat, zoals in Boxtel, zijn er rond de 450 katten per dag aanwezig.

Volgend jaar in Uitgeest de FIFE Worldshow, dat gaat echt héél druk worden met onwijs veel katten om te zien :) en als het goed is alleen de allermooiste katjes, want je gaat niet met een matig diertje naar een world show haha.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2016 9:35 am 

grizzy schreef:
Ik zie niet in wat er leuk is aan een kattenshow met tegen de 1000 katten, ik zou mijn diertjes deze stress nooit aan doen sorry dat ik het zeg maar ik meen het wel.

dit ziet er toch niet gestressed uit, en de meeste katten liggen heerlijk te snoezen op zo een dag
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Lieve Lisa*, ik mis je...Ik zal je nooit vergeten..

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2016 12:25 pm 

Ik zou het liefst onze Yari meenemen naar show, hij vind het geweldig buiten de deur maar helaas vind hij het vreselijk om vastgehouden te worden en nog erger als iemand aan zijn poten zit dus laat ik hem thuis. Ik begrijp dat het voor sommige mensen apart is maar er zijn echt katten die het prima vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 8:46 pm 

grizzy schreef:

Een beetje kattenfokker en shower gaat ook niet met een kat naar show als de kat het niet leuk vindt Grizzy. Althans zo deden wij dat, maar wij gingen ook niet, zoals sommige fanatieke fokkers / showers wekelijks, maar eerder één keer in de maand à twee maanden. Wij hebben een kater gehad en hij vond het heerlijk om mee te gaan naar show. Lag heerlijk relaxt in zijn kooi, vond alle aandacht heerlijk en sloofde zich enorm uit bij de keurmeester op tafel. En dan is het leuk voor iedereen om te showen. Ik ben in deze door mij genoemde situatie van mening dat het helemaal niet erg om een dagje naar de show te gaan.

TS je mag me wel een PB sturen hóór; ik weet nog wel een goede russenfokker;ken haar al 20 jaar en zij kan je ook veel informatie geven. Ik ben wel benieuwd wat je zoekt in een kattenras; dat is altijd leuk om te horen en dan durf ik wel een inschatting te maken of een BR bij je past <ssmile>

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 7:54 pm 

creelles schreef:
grizzy schreef:

TS je mag me wel een PB sturen hóór; ik weet nog wel een goede russenfokker;ken haar al 20 jaar en zij kan je ook veel informatie geven. Ik ben wel benieuwd wat je zoekt in een kattenras; dat is altijd leuk om te horen en dan durf ik wel een inschatting te maken of een BR bij je past <ssmile>

Oh voorlopig komt er hier nog geen kitten hoor <smile> Dat is pas over een paar jaar.

Waar ik zoek in een kattenras... Een rustige kat die niet luidruchtig is en die niet veel vachtverzorging nodig heeft. Een normale of spitse kop, niet plat. Geen dikke kop, en geen plompe zware kat, ik hou van slank en sierlijk. Een vriendelijke kat die met honden overweg kan, en die geen druktemaker is. Ik ben een rustig persoon en ik hou van rustige dieren, dus dat verlang ik ook van mijn huisdieren. Eigenlijk zoek ik in de kern dus een rustige kalme kat die ik ook nog eens prachtig vind om naar te kijken. Ik hou niet van points tenzij het tabby point / lynx is. Liefst groene of blauwe ogen.

Als ik voor een raskat ga, waar je toch een flinke som geld voor neerlegt, wil ik wel een dier in huis halen waar ik voor de volle 100% achter sta, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Voor minder dan een perfecte match ga ik niet, als ik onzekerheid wil dan neem ik een dier uit het asiel of gratis bij een boer vandaan.

Mijn kat van mijn profielfoto, die recentelijk met 18 jaar is overleden, was een gratis boerderijkitten van een boer. Die was in zijn jonge jaren absoluut geen gezellige huiskat, die werd pas echt een fijne huisgenoot met 12+ toen hij ouder werd. Niks mis mee, maar dat zoek ik in een toekomstige kat dus niet. Maar goed, daarom haal je natuurlijk ook een kitten bij een goede fokker van een ras dat bij je past; zodat je precies weet wat je in huis haalt en wat je zo ongeveer kan verwachten qua karakter. Wat ik vooral een leuke eigenschap vond van mijn kat was zijn rustige karakter. Hij was ook enorm zelfstandig en dat kon wel wat minder; pas toen hij oud werd kwam hij regelmatig gezellig bij je zitten om aandacht te krijgen. Daar heb ik mijn mooiste herinneringen van hem aan overgehouden. Dat gezellige, het lekker bij je komen zitten, maar niet opdringerig, en zelfstandig genoeg om z'n eigen ding te doen maar niet zo zelfstandig dat hij verder nooit een mens om zich heen hoeft te hebben, dat zoek ik in een toekomstige kat.

Weet niet of je daar wat mee kan. :B

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2017 8:14 am 

avietar schreef:
Oh voorlopig komt er hier nog geen kitten hoor <smile> Dat is pas over een paar jaar.

Waar ik zoek in een kattenras... Een rustige kat die niet luidruchtig is en die niet veel vachtverzorging nodig heeft. Een normale of spitse kop, niet plat. Geen dikke kop, en geen plompe zware kat, ik hou van slank en sierlijk. Een vriendelijke kat die met honden overweg kan, en die geen druktemaker is. Ik ben een rustig persoon en ik hou van rustige dieren, dus dat verlang ik ook van mijn huisdieren. Eigenlijk zoek ik in de kern dus een rustige kalme kat die ik ook nog eens prachtig vind om naar te kijken. Ik hou niet van points tenzij het tabby point / lynx is. Liefst groene of blauwe ogen.

Jouw rasomschrijving past wel bij de Heilige Birmaan, al 'moet' je dan dus voor de tabby point gaan als je normale point niet mooi vindt <ssmile> Vanaf komend jaar fok ik vrij veel tabby, heb namelijk een jonge tabby dekkater :) Een rasomschrijving van de Heilige Birmaan heb ik wel op mijn site staan: http://www.cyliyana.nl/De_birmaan/karakter.html
Al kunnen ze in het algemeen heel goed met honden, toch zou ik áltijd aanraden voor twee kittens te gaan. Wanneer 2 raskittens te duur zijn, dan in ieder geval nog combineren met een 'gewoon' katje of bijvoorbeeld een herplaatser. Het komt regelmatig voor dat een volwassen poes ook mag verhuizen bij een cattery, dus wanneer je daarnaar uit kijkt zou je bijvoorbeeld een moeder met kitten kunnen doen. Herplaatsers gaan over het algemeen, afhankelijk van leeftijd, voor tussen de €150-€300.
Vachtverzorging lijkt misschien wat werk bij de Birmaan, maar in principe hoef je alleen in de winter even wekelijks een kammetje langs oksels/broek te halen. Verder krijgen Birmanen nauwelijks klitjes en is 1x per maand een kammetje al méér dan genoeg. Sommige katjes doe ik echt maar 1x per 2 a 3 maanden ;)

Wanneer ik hier op de bank kruip dan heb ik een legertje Birmanen voor mijn neus staan die dan tussen/om/over mijn benen en schoot gaan liggen als ik één tel stil zit. Zo gezellig <LUV>

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT