Het is nu ma jan 23, 2017 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cattery naam afgekeurd
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 6:43 pm 

Weet iemand dat hier toevallig? Ik had me aangemeld bij een kattenverening (een hele trage) en tevens een catterynaam aangevraagd. 2 namen opgegeven, want dat waren de enige 2 die ik kon bedenken die me aanstonden (heeft nogal wat tijd gekost ook, dat verzinnen) Vandaag dan eindelijk gehoord dat m'n namen zijn afgekeurd :/ Balen. Deze vereniging is aangesloten bij CCR, is er een kans dat als ik het bij een andere vereniging probeer die ergens anders is aangesloten is, dat ik dan toch nog een kans maak met deze namen? Ik vind de juiste naam een stuk belangrijker dan waar ik lid van ben *teleurgesteld*

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 8:00 pm 

Denk dat je bij een andere vereniging ook weinig kans maakt. Maar je kan het proberen. Ik heb destijds 4 namen opgegeven en de vierde is het geworden. Normaal moet je minimaal drie namen opgeven. Heb er ook lang over gedaan om een naam te vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 9:21 pm 

De ingediende namen worden wereldwijd gecheckt of ze al bestaan of teveel op een al bestaande lijken dus andere vereniging maakt niets uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 8:03 am 

Caroline81 schreef:
Weet iemand dat hier toevallig? Ik had me aangemeld bij een kattenverening (een hele trage) en tevens een catterynaam aangevraagd. 2 namen opgegeven, want dat waren de enige 2 die ik kon bedenken die me aanstonden (heeft nogal wat tijd gekost ook, dat verzinnen) Vandaag dan eindelijk gehoord dat m'n namen zijn afgekeurd :/ Balen. Deze vereniging is aangesloten bij CCR, is er een kans dat als ik het bij een andere vereniging probeer die ergens anders is aangesloten is, dat ik dan toch nog een kans maak met deze namen? Ik vind de juiste naam een stuk belangrijker dan waar ik lid van ben *teleurgesteld*

Ik weet niet wat CCR is, maar als je bij een FiFe organisatie gaat (Felikat/Mundikat) Dan kan je online controleren of jouw gewenste naam wel uniek genoeg is.

http://fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Zo heb ik ook gekeken of mijn naam een mogelijkheid was. Beide verenigingen kijken ook in deze lijst voordat ze jouw naamkeuze goed- of afkeuren.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 9:28 am 
Tofste kattenclub 2014

Centrale Cattery Registratie heet het voluit en daar kijken alle verenigingen in of de naam al bestaat of ergens teveel op lijkt.
Ik denk dat er niets anders op zit om andere namen te verzinnen en 4 daarvan in te sturen.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 6:29 pm 

Cyliyana schreef:
Ik weet niet wat CCR is, maar als je bij een FiFe organisatie gaat (Felikat/Mundikat) Dan kan je online controleren of jouw gewenste naam wel uniek genoeg is.

http://fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Zo heb ik ook gekeken of mijn naam een mogelijkheid was. Beide verenigingen kijken ook in deze lijst voordat ze jouw naamkeuze goed- of afkeuren.

Ik heb dat ook gedaan van te voren, 1 van de namen gaf geen enkel resultaat en de andere naam bevat het woord adorable, waarvan er nog 6 catteries zijn die ook adorable in de naam hebben, lijkt me dat een 7e dan ook niet uit zou moeten maken :/ Snap dan ook niet dat ze zijn afgekeurd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 6:31 pm 

almas2 schreef:
De ingediende namen worden wereldwijd gecheckt of ze al bestaan of teveel op een al bestaande lijken dus andere vereniging maakt niets uit.

Op een facebook site van mijn kattenras heb ik dezelfde vraag gesteld en daar antwoordde iemand dat haar cattery naam niet eens uniek was en dat er wereldwijd nog 2 andere catteries zijn met precies dezelfde naam.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:12 am 

Vreemd of dat moet verandert zijn de laatste jaren maar indertijd toen ik bij de onafhankelijke mijn catterynaam aanvroeg ging het zoals ik beschreef

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 1:36 pm 

Mij is 6,5 jaar geleden bij de aanvraag via Felikat aangegeven dat zij (en Mundikat) alleen controleren via de FIFE site.

Andere verenigingen ben ik niet bekend mee, maar ik vind OAH dan ook niet zo prettig dus ik ben trouw aan FIFE.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 9:00 pm 

Geen idee of je het elders kan proberen.
Hier ook aangemeld via Mundikat (ging trouwens niet vlekkenloos :-p) en keuze 1 gekregen. Ik had wel via de fife website gecheckt en niks gevonden bij naam 1 en 3, 2 was een twijfel (deel van de naam zat in een bestaande naam).

Misschien kan je ze mailen en vragen waarom hij is afgekeurd, voor als je nieuwe namen wilt verzinnen.
Heb je ook goed het reglement doorgekeken van je vereniging?

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT