Het is nu vr jan 20, 2017 1:51 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2017 11:00 pm 

Hallo allen,

Ik heb een vraag. Ik heb afgelopen zondag een kater in huis gekregen. Een levendig mannetje van 2 (ik heb hem Bink genoemd) en na een dagje in een kast vertoefd te hebben is hij best wel levendig en ontdekkend geworden. Hij eet inmiddels wat brokjes, gebruikt de kattenbak, drinkt. Hij zoekt me enorm op en eigenlijk gaat alles goed (op een paar huisregels na die wat aangescherpt moeten worden ;) )

Gisteren en vandaag kwam ik thuis van mijn werk, Bink had dus de hele dag alleen gezeten. Hij maakte een ontspannen indruk toen ik thuis kwam, kwam al kopjes gevend en spinnend op me af. Helaas heeft hij gisteren en vandaag wel in huis gespuugd. Slecht verteerde brokken, geen gal.
Ik voer hem (nog) de brokken die zijn oude baas ook gaf, maar het spugen baarde mij wat zorgen. Zal dit stress zijn?

Ik hoop op ervaringsdeskundigen, ik vind het nog geen reden om een DA te bellen en ik hoop op wat reacties van mensen die wellicht hetzelfde hebben meegemaakt. Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 7:34 am 

Als het nog duidelijk brokken zijn, komt het vaak doordat ze te snel eten (schrokken). Dan komt vervolgens alles er weer uit. Heb je gezien of Bink snel eet?

En stress kan inderdaad ook leiden tot overgeven. Wat voor brokken krijgt hij nu?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 10:04 am 

Ze gaf een supermarktbrok. Daar heb ik van meegekregen. Maar ik stap langzaam over op Royal Canin, ik ben het heel geleidelijk aan het mengen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 10:13 am 

Voor dat geld kun je ook veel betere brokken krijgen ;) Neus maar eens rond in het voeding-gedeelte hier <good>

Leuke foto van Bink trouwens! Mooie kater love..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 10:28 am 

Plakvis schreef:
Voor dat geld kun je ook veel betere brokken krijgen ;) Neus maar eens rond in het voeding-gedeelte hier <good>

Leuke foto van Bink trouwens! Mooie kater love..

Goede tip, ik ga neuzen.

En dank je wel. Bink mag er wezen ja. Een prachtige kater en een ventje met karakter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 11:03 am 

Onze Stoffer spuugde bijna elke dag, tot we overstapten op goed voer. Eerst Purizon brokken, nu Orijen. Hij spuugt nu alleen nog maar 'uit protest', als we op vakantie zijn en soms als we een weekend weg zijn. Hij heeft daar last van, als wij weg zijn. En o ja, ik geef hem ook Pure Probiotica, dat heeft wel geholpen.

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT