Het is nu ma jan 23, 2017 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 8:03 pm 

Wie heeft er nog meer ervaring met Orozyme Bucco-Fresh?

Begin december was ik met Zara bij de DA, ze moest een enting hebben en we hebben het over haar gebit gehad. Veel tandsteen en rode randjes op het tandvlees. De DA dacht er niet direct het ergste van en kwam met Orozyme Bucco-Fresh om te proberen.
Nu zijn we een aantal weken verder, Zara krijgt iedere dag een half schepje door haar natvoer en ze eet het gewoon op.
In de tussentijd heb ik twee keer haar tanden gepoetst. Ze laat het toe maar kijkt me dan echt zo aan van : "Uh..wat moet je nou weer van me?". Zara is gelukkig de moeilijkste niet.

Toch heb ik het idee dat het echt werkt. Het tandsteen lijkt bijna weg en de rode randjes zijn ook niet meer zichtbaar.
Maar ik vraag me af of het ook helpt op de lange termijn. Zara is nu nog jong en ik zou dit dan de rest van haar leven moeten geven. Bij schildklier problemen mag het overigens niet gebruikt worden.

Hier nog mensen die ervaring hebben met Orozyme Bucco-Fresh ? Bij Zooplus is geloof ik een soortgelijk iets te koop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2017 8:16 am 

Alleen de snoepjes er van .niet de poeder.ben het gaan gebruiken op advies van DA Knaake ivm tandvlees problemen bij Moos.
Het schijnt ook na te werken in het lichaam na inname.
Het werkt wel wat moet er nog wel bij blijven poetsen nog .
Hij krijgt er tien perdag

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 6:28 am 
ForumFavoriet en schattigste kitten 2014

Ik durf het niet meer te geven (had het spul van Zooplus). Na berichten dat het onnodig duur is, heb ik inderdaad een generieke variant gevonden. Daar stond bij dat je het x maanden mag geven, gevolgd door een pauze, dit in verband met het aanwezige jodium. Ik ben er toen direct mee gestopt, heb geen zin om m'n eigen schildklierpatiëntjes te kweken.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 7:29 pm 

Dit vind ik wel eng.. Zou het echt Alex?

Ik heb veel gelezen, ook dat het eetlust opwekkend zou werken, dat ze sneller moeten poepen (klopt wel volgens mij), tot dit:
Citaat:
In gevallen van een verminderde functie van de schildklier, kan jodium zelfs een positief effect hebben
Bron : http://www.amiqure.nl/PlaqueOff
En het lijkt me dat Frans Knaake het ook niet zou voorschrijven als het zo slecht is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 10:41 pm 

Katten hebben zelden/nooit een te traag werkende schildklier, als ze schildklier klachten hebben werkt hij over het algemeen te snel.

Ik vermoed dat het is zoals bij zoveel supplementen dat een gezonde kat er geen last van heeft, maar dat het wel schadelijk kan zijn als er al een schildklier probleem bestaat. </>

Ik had zelf de zooplus versie in huis, maar toen ik het schildklier verhaal hoorde ben ik er ook mee gestopt. Gewoon voor de zekerheid.

Jacqje had in haar topic een middel staan dat heel goed werkte, ik weet zo alleen niet meer wat dat was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2017 8:58 am 
ForumFavoriet en schattigste kitten 2014

Dit: http://www.henryscheinbrand.com/product ... ct=9009503

Gebruik ik inmiddels ook.

Tja, een te langzaam werkende schildklier komt misschien weinig voor van nature, maar als je extra jodium gaat voeren gedurende lange periode, is dat weinig natuurlijk.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2017 10:08 am 

zou er dan verschil zitten in de poeder en de snoepjes er van, daar hij alleen de snoepjes wilde maar niet de poeder variant?
echt helpen doet het niet veel vind ik, in mei weer terug naar de Wagenrenk voor controle

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2017 11:39 am 

Alex22 schreef:
Tja, een te langzaam werkende schildklier komt misschien weinig voor van nature, maar als je extra jodium gaat voeren gedurende lange periode, is dat weinig natuurlijk.

Nee, mijn opmerking had betrekking op dat positieve effect uit de quote van Liselotte.
Jodium kan positief werken als de schildklier te traag werkt.
Maar dat komt dus zelden/nooit voor bij katten. Dus dat positieve effect dat jodium bij mensen kan hebben zal bij katten niet voorkomen.
(Tenminste dat is wat ik me kan herinneren, misschien is mijn informatie wel achterhaald)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 11:10 am 

Hier krijgen de katten het poeder over hun voer en eten dat zonder problemen. Heb zelf wel het idee dat het wat doet: een plekje op een kies was na een tijdje verdwenen, dus dat was mijn positieve eerste indruk. Daarom ben ik er ook mee door gegaan. Alleen zijn er alsnog tanden verwijderd moeten worden omdat er een gaatje in zat. Maarja, het is altijd moeilijk te zeggen of ze meer problemen gehad hadden als je het niet gegeven had.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 2:32 pm 

o dan is het hier toch anders <ssmile> ik poets regelmatig de tanden van mijn katten kids.
niet leuk maar laten het wel toe. en lekkere schone mondjes ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT